Webáruház készítés tudnivalók

A webáruház készítés egyre nagyobb népszerűségnek örvend mind már meglévő cégek, mind most alakuló vállalkozások körében. Nagyobb forgalommal rendelkező vállalkozások könnyebben megengedhetik maguknak a webshop készítéshez tartozó kiadásokat, azonban a kisebb cégeknek minden kiadást előre meg kell fontolni. Cikkünkben néhány alapvető kérdést segítünk megválaszolni, ha webáruház készítésen gondolkodsz, akkor segítségedre lehetünk.

Előre elkészített vagy egyéni webshop?

Az első kérdés, amit el kell dönteni, hogy az olcsó, sablon megoldást válaszd, vagy egy teljesen egyedi webshopot készíttess magadnak. A sablon előnye, hogy kevesebb ráfordítással kivitelezhető, hátránya, hogy valószínűleg nem fog minden funkciót tartalmazni, amire szükséged lesz. Amennyiben megengedheted magadnak, mindenképpen érdemes az egyéni webshopot választani a későbbi problémák elkerülése végett.

Milyen dizájnt válasszak?

Ha van már céges honlapod, érdemes ahhoz igazítani a webshopot is, hogy az érdeklődők könnyen össze tudják kapcsolni a kettőt. Ha még nincs, akkor célszerű lehet a vállalkozás logójához igazítani a webáruházat, szintén a könnyebb felismerhetőség miatt.

Milyen fizetési lehetőségeket használjunk?

Lehetőség szerint minden fizetési lehetőséggel rendelkezni kell, amire a vásárlóknak szüksége lehet. Itthon nem annyira elterjed a PayPal használata, de a banki átutalást, utánvétes fizetést és bankkártyás vásárlást mindenképpen fel kell ajánlani, hogy ne veszíts vásárlókat emiatt.

Hogy alakítsam ki az ügyfélszolgálatot?

Kezdetben, főleg, ha kisebb cégről van szó, elég, ha saját magad foglalkozol az ügyfélszolgálati teendőkkel. A későbbiekben, ha bővül a vállalkozásod, akkor célszerű lehet egy személyt alkalmazni erre a feladatra, majd később 24 órás telefonos ügyfélszolgálattal, chat funkcióval is rendelkezni.